Hvordan får jeg strøm og nettleie på samme faktura?
Flere stømleverandører sender faktura på vegne av Skagerak Nett og du får dermed nettleie og strøm på samme faktura. Du må kontakte en strømleverandør som tilbyr dette og oversikt finner du her.
Flere stømleverandører sender faktura på vegne av Skagerak Nett og du får dermed nettleie og strøm på samme faktura. Du må kontakte en strømleverandør som tilbyr dette og oversikt finner du her.
Skagerak Nett sender per i dag ikke faktura i Vipps, men hvis du har eFaktura vil denne også være synlig i Vipps-appen din. Du velger selv om du vil betale fakturaen i Vipps eller i nettbanken.
Hvis du får strøm og nettleie på samme faktura er det strømleverandøren din som sender og svarer på spørsmål om fakturaen.
Hvis ikke faktura blir betalt innen forfallsdato, sender vi en betalingspåminnelse. Da legges det til et purregebyr på neste faktura.
Nei, det er det ikke anledning til. Normalt er forfallsdato i slutten av hver måned.
Når du utsetter betalingen må du betale rente på det beløpet som betales etter opprinnelig forfall. Rentesatsen følger satsene som er fastsatt av Finansdepartementet, og rentene legges til på neste faktura.
Du kan selv registrere betalingsutsettelse på Min side. Betaling kan utsettes maks 30 dager og du kan selv dele opp beløpet innenfor dette tidsrommet.
Du kan opprette Avtalegiro i nettbanken eller ved å kontakte banken din. Når det er gjort vil banken din sørge for å trekke fakturabeløpet fra din konto på forfallsdato.
Som Digipostbruker har du akseptert å få tilsendt post elektronisk. Har du ikke valgt eFaktura eller e-postfaktura vil fakturaen derfor sendes til din digitale postkasse og ikke til din fysiske postkasse.
Vi anbefaler at du ber Digipost sende deg e-post eller sms når du får post i din digitale postkasse. Dermed unngår du å gå glipp av viktig post.
Ønsker du ikke å få faktura i din digitale postkasse kan du i stedet opprette eFaktura eller be om at vi sender den til din e-postadresse.
Ja, det kan vi, så sant du ikke har eFakturaavtale. Ta kontakt med oss på 35 51 89 90 eller kundeservice@skagerakenergi.no, så ordner vi dette for deg.
Faktura sendes som pdf-vedlegg til din e-post. Du må selv registrere betalingsinformasjonen i nettbanken. Bytter du e-postadresse må du huske å gi oss beskjed.
Ja, det kan du. Når du betaler faktura i nettbanken, får du spørsmål om du vil opprette eFaktura. Svar ja og du er i gang. Neste faktura sendes ferdig utfylt til nettbanken din, og du må kun bekrefte betalingen der. Enklere blir det ikke.
Det kommer an på hvem som har sendt deg fakturaen. Hvis Skagerak Nett har sendt deg fakturaen tar du kontakt med oss på 35 51 89 90, chat eller kundeservice@skagerakenergi.no. Hvis du har mottatt faktura fra din strømleverandør må du kontakte dem.
Send inn din riktige målerstand nå, så blir forbruket korrigert på neste faktura.
Vi sender ut faktura en gang i måneden og du mottar denne midt i måneden. Forfallsdato er i slutten av måneden.
Du finner kopi av dine nettleiefakturaer på Min side.
Har du en strømleverandør som sendes felles faktura på nettleie og strøm, må du kontakte strømleverandøren for kopi av faktura.
Flere stømleverandører sender faktura på vegne av Skagerak Nett og du får dermed nettleie og strøm på samme faktura. Du må kontakte en strømleverandør som tilbyr dette og oversikt finner du her.
Flere strømleverandører sender faktura på vegne av Skagerak Nett og du får dermed nettleie og strøm på samme faktura. Dersom din stømleverandør tilbyr dette, vil du ikke lenger motta faktura direkte fra oss.
Postboks 80
3901 Porsgrunn
Org.nr: 979 422 679